قیمت میگو صادراتی به صورت عمده در بازار

میگو یکی از سخت پوستان دریایی است که در آب های شور و شیرین زندگی می کند و به خاطر طعم دلپذیر و دارا بودن انواع مواد مغذی یکی از پر طرفدار ترین انواع غذا های دریایی در سراسر جهان است.

قیمت میگو صادراتی تحت تاثیر عوامل مختلفی است. بیشترین تاثیر را روی قیمت میگو اندازه آن می گذارد. به علاوه دریایی یا پرورشی بودن آن نیز بر قیمت میگو موثر است.

قیمت میگو صادراتی به صورت عمده در بازار

انواع میگو خلیج فارس برای صادرات

انواع میگو خلیج فارس برای صادرات در خلیج فارس انواع میگو های صادراتی پرورش می یابند. برخی از این میگو ها عبارتند از:

  • میگو ببری سبز: دارای بدنی دراز و خمیده است. رنگ آن زرد مایل به نارنجی است و تمام سطح آن با نوار های ارغوانی و قهوه ای پوشیده شده است. اندازه آن ها ۱۸ تا ۲۳ سانتی متر و وزنشان ۱۳۰ گرم است. به میگوی صورتی معروف است.
  • میگو سفید هندی: رنگ زرد کمرنگ مایل به سفید دارد. طول هر یک از این میگو ها ۱۱ تا ۱۷ سانتی متر و هر کدام ۲۵ تا ۳۵ گرم وزن دارند.
  • میگو موزی: یکی از گرا قیمت ترین میگو های خوراکی می باشد. جزو دسته میگو های وحشی بود و دارای رنگ کرم تا زرد است. حتی ممکن است به رنگ صورتی دیده شود. تمام سطح بدن این میگو یک رنگ می باشد. 
  • میگو سفید:  رنگ سفید تا صورتی و گاهی قهوه ای دارد. طول آن ها ۱۵ تا ۱۹ سانتی متر است. میگو سفید ماده از نوع نر آن دراز تر اند. یکی از گونه های مهم اقتصادی است. چرا که در سراسر خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد. 
  • میگو خنجری: به رنگ زرد تا نارنجی دیده می شود.

قیمت هر کیلو میگو صادراتی ایران

قیمت هر کیلو میگو صادراتی ایران یکی از مناطقی که میگو به صورت اختصاصی پرورش داده می شود خلیج فارس است که بخش عمده ای از آن به کشور های دیگر صادر می شود.

برای تشخیص میگو تازه می توان از آیتم هایی مانند بو، رنگ و استحکام پوسته میگو استفاده کرد. میگو تازه دارای بوی دریا می باشد و بوی ضخم و آمونیاک نشان از مانده بودن میگو دارد. این محصول در رنگ های مختلفی تولید می شود و بسته به محل پرورش آن رنگ های متفاوتی دارند. مثلا میگو موزی خلیج فارس دارای رنگ صورتی کمرنگ است. به علاوه داشتن پوسته سفت که به سختی جدا می شود از نشانه های تازه بودن میگو است.

یکی از فاکتور هایی که علاوه بر تازه بودن بر قیمت هر کیلو میگو تاثیر می گذارد ارائه میگو پاک شده و یا با پوست است.

میگو های خلیج فارس نسبت به نوع پرورشی آن دو برابر بزرگتر اند و از کیفیت بالاتری برخوردارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما