صادرات انواع میگوی ایرانی به مالزی

صادرات میگو به مالزی در سال های اخیر روند رو به رشدی را طی نموده تجار ایرانی توانسته اند با بازاریابی در منطقه جنوب شرق آسیا، مشتریان زیادی را برای این غذای دریایی بسیار مقوی پیدا کنند. میگو صادراتی ایران بیشتر به صورت بسته بندی شده در وزن های مختلف صادر می شود. طعم بسیار مطلوب و کیفیت بالای گوشت میگوی ایرانی به همراه قیمت مناسب از جمله دلایل افزایش صادرات و استقبال خریداران خارجی از این محصول بوده است.
صادرات انواع میگوی ایرانی به مالزی

شناخت بهترین نوع میگو خوراکی

شناخت بهترین نوع میگو خوراکی بهترین نوع میگو خوراکی ایران متعلق به آبهای جنوب کشور و خلیج فارس می باشد. میگو از جمله آبزیان سخت پوست بوده و انواع مختلفی دارد که خوش خوراک ترین نوع آن از آبهای ساحلی بوشهر و هرمزگان صید می شود. میگوی خوراکی صید شده از این مناطق را می توان در شش دسته جداگانه تقسیم بندی نمود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

  • میگوی سفید پرطرفدارترین نوع میگو خوراکی بوده که از آبهای هرمزگان، بوشهر و گاها خوزستان صید می شود.
  • میگوی بربری که از آبهای بوشهر صید می شود.
  • میگوی موزی که در سواحل هرمزگان دیده می شود.
  • میگوی سرتیز که بیشتر در شمال جزیره قشم صید می شود.
  • میگوی ببری سیاه که در شرق جاسک استان هرمزگان و همچنین آب های چابهار دیده می شود.
  • میگوی سفید هندی که در شرقی ترین قسمت آبهای هرمزگان صید می شود.

گونه ببری که به رنگ سبز یا صورتی دیده می شود از خوشمزه ترین و گرانترین انواع میگوی جنوب بوده و سرشار از ویتامین های D و 12B می باشد. بین 30 تا 40 عدد از این گونه میگو وزنی حدود یک کیلوگرم دارند. پوسته این میگو به رنگ صورتی روشن و گاها تیره با خطوط سیاه دیده می شود.

نرخ صادرات میگوی پرورشی به مالزی

نرخ صادرات میگوی پرورشی به مالزی نرخ صادرات میگوی پرورشی که به مالزی صادر می شود به چند عامل بستگی دارد. مهمترین این عوامل به نوع میگو و شیوه پرورش آن باز می گردد. اینکه میگو پرورشی یا دریایی صادر می شود، در قیمت گذاری نهایی تاثیر مستقیمی دارد. معمولا قیمت فروش انواع میگو دریایی بالاتر از انواع پرورشی آن می باشد. همچنین ریزی و درشتی و وزن میگو هم در نرخ گذاری تعیین کننده است.
معمولا برای جلب بیشتر نظر مشتریان خارجی از انواع میگوهایی که جثه بزرگتر داشته و به صورت طبیعی و از دریا صید شده اند، استفاده می شود. هزینه حمل و نقل به کشورهای دیگر و نوع صادرات که به صورت دریایی انجام بگیرد یا هوایی نیز تعیین کننده نرخ صادرات می باشد. در حالت طبیعی هرچه فاصله بین کشور مبدا و مقصد بیشتر باشد، هزینه های حمل و نقل افزایش یافته و میگو صادراتی با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما