طرز تهیه میگو کبابی خوشمزه در ایران

آیا می دانید چگونه می توان میگو کبابی را تهیه کرد؟ shrimps.ir کبابی در این سایت بیان شده است و شما می توانید خوشمزه ترین میگو کبابی را با روش تهیه در ایران پخت نمایید.
میگو از جمله سخت پوستانی است که در آب های شور و شیرین یافت می شود و البته می توان گفت که این آبزی در انواع مختلفی وجود دارد. میگو از جمله مواد مغذی است که در ایران با مصرف خوبی همراه می باشد و با روش های مختلفی پخت می شود. از بهترین انواع روش های پخت میگو که تمامی مواد مغذی موجود در آن حفظ می شود، می توان به میگو کبابی اشاره نمود. در مطلب زیر در مورد میگو کبابی اطلاعات بیش تر کسب کنید.

مواد لازم برای تهیه میگو کبابی

  • میگو به میزان 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی با مقدار 1 قاشق مرباخوری
  • روغن زیتون به میزان 5 قاشق غذاخوری
  • لیموترش 2 عدد
  • کره به میزان 50 گرم
  • گوجه فرنگی به میزان 2 عدد
  • پودر سیر به میزان 1 قاشق مرباخوری
  • زردچوبه به میزان 1 قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به اندازه دلخواه

طرز تهیه میگو کبابی در ایران

در ابتدا باید کره را در ماهیتابه ای داغ کنید و بعد از آب شدن کره باید به آن رب گوجه فرنگی، روغن زیتون، پودر سیر و گوجه فرنگی اضافه شود و البته باید بدانید که گوجه فرنگی ها باید به صورت رنده شده باشند. بعد از اضافه کردن ادویه ها باید بگذارید تا مواد به مدت 30 دقیقه بر روی حرارت باشند تا کاملاً غلیظ شود. البته بعد از این مدت باید مواد از روی حرارت برداشته شود و در مکانی خنک قرار دهید. حال نوبت به میگو های تمیز و شسته می رسد و باید به مدت نیم ساعت در این مخلوط قرار بگیرند. برای طعم دار کردن میگو ها باید آن را در آب لیموترش قرار دهید و در ماهیتابه ای به طور مرتب آن ها بچینید و بر روی حرارت قرار داده تا به صورت کبابی پخت شوند.

نکات مهم در مورد کبابی کردن میگو

میگو هایی که برای کبابی کردن استفاده می شوند باید درشت باشند چرا که میگو های ریز بعد از کبابی شدن سریع خشک می شوند و لذت غذا  از بین می رود. دومین نکته در مورد shrimps.ir  اگر با سر می خرید  توجه داشته باشید که سر میگو ها از تن ان ها جدا نشده باشد.
بهتراست برای برای کباب کردن آن ها را در بین سیخ های چوبی بگذارید و بر روی منقل بگذارید. میگو ها به هیچ عنوان نباید بر روی آتش مستقیم قرارگیرند چرا که باعث سفت شدن میگو ها می شود. البته باید بدانید که به اندازه ای میگو ها را طعم دار کنید که می خواهید مصرف نمایید. در غیر این صورت دوباره گرم کردن میگو ها مزه اولیه آن ها را می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما