صادرات میگو پرورشی خلیج فارس از ایران

از انواع میگو خلیج فارس چه می دانید؟ میگو پرورشی به چه نوع میگویی گفته می شود و چه تفاوتی با میگو دریایی دارد؟ صادرات میگو در ایران به کدام کشور ها صورت می گیرد؟
ماهی شیر قباد از جانداران سخت پوستی است که در دریا های آب شور و شیرین یافت می شود. البته میگو ها به چندین گونه تقسیم بندی می گردد که هر کدام دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی می باشند. میگو ها دارای میزان زیادی پروتئین و اسید آمینه بوده و مصرف آن ها به درمان برخی از بیماری ها کمک می کند.

معرفی میگو پرورشی خلیج فارس

میگو ها به دو دسته دریایی و پرورشی وجود دارند که نوع میگو دریایی در آب های خلیج فارس و عمان زندگی می کند و همچنین توسط لنج و کشتی صید می گردد. اما درباره میگو های پرورشی باید گفت که این میگو ها نیز در اصل در مزارع کنار دریا و با آب دریا پرورش داده می شوند و آب دریا توسط کانال هایی به سمت مزارع پمپ می شود .
البته میگو های پرورشی دارای رنگ سبز زیتونی هستند ولی میگو های دریایی از رنگ صورتی برخوردار می باشند.
گفته شده است که بیش از 10 گونه میگو در ایران و خلیج فارس رشد می کند که البته از معروف ترین آن ها می توان به لابستر یا شاه میگو اشاره کرد. البته این میگو دارای وزن 20 کیلوگرمی نیز بوده است و کمیاب ترین انواع میگو خلیج فارس معرفی می شود. بعد از شاه میگو دومین رتبه مربوط به میگو یوفایو بوده است که در خلیج فارس از رشد خوبی برخوردار می باشد و کوچکترین میگو خلیج فارس با نام میگو چکو یا سرتیز معرفی می شود.

صادرات میگو خلیج فارس به کشور های خارجی

صادرات میگو پاک شده به کشور های مختلفی صورت می گیرد ولی بیش ترین صادرات میگو به کشور روسیه بوده است. البته گفته شده است که میزان تولید میگو پرورشی و دریایی در سال 95 20 هزار تن بوده است که به کشور روسیه صادر گردید و در سال 96 این میزان به 25 هزار تن تغییر یافت. کشور روسیه بیشترین واردات میگو از ایران را دارد.  و بعد از این کشور نوبت به کشور های عربی منطقه، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می رسد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما