صادرات میگو به دبی | مرکز تولید و توزیع انواع آبزی

میگو غذای پرطرفدار ایرانی و سایر کشورهاست که در جنوب ایران یافت می‎شود. میگو دارای خواص بسیاری است که از نظر اقتصادی در جایگاه بالایی قرار دارد.

میگو به علت طرفداری بالا، به کشورهای زیادی از جمله ارمنستان، اسپانیا، امارات، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، تایلند، تایوان،
ترکیه، کره جنوبی، عراق، عمان، روسیه، قطر، کویت، لبنان، مصر، مکزیک و
ویتنام صادر می‎شود. صادرات میگو به دبی بیشترین نوع صادرات در کشور را دارا است. صادرات میگو به دبی موجب کسب درآمد بسیاری برای کشور ما شده است.

صادرات میگو به دبی | مرکز تولید و توزیع انواع آبزی

لیست قیمت فروش عمده میگو

لیست قیمت فروش عمده میگوبا توجه به صادراتی بودن میگو در جهان، قیمت آن متغیر است و باتوجه به تغییرات ارز تغییر می‎کند. از آنجایی که با کاهش ارزش ریال مواجه هستیم، فروش و صادرات میگو به صورت عمده صورت می‎گیرد.

فروش عمده انواع میگو سبب شده که مقدار هزینه پرداختی برای خرید آن کمتر شود و به حداقل کقدار قیمت خود برسد.

قیمت فروش میگو و میگوی تازه به صورت زیر می‎باشد:

نوع قیمت (تومان)
میگو ریز (اندازه 60 به بالا) 34000
میگو متوسط ( 30-40 و 40-50 ) 54000
میگو درست ( اندازه 20-30 ) 68000
شاه میگو خشک 135000
شه میگو (اندازه 10-15 ) 120000

مرکز تولید و توزیع انواع آبزی

مرکز تولید و توزیع انواع آبزی به دلیل خواص فراوان حیوانات آبزی و طرفداری آن، مردم ما علاوه بر پرورش انواع ماهی ها و میگوها در شمال و جنوب ایران در اطراف شهرهای متعدد با ساختن مراکز پرورش حیوانات آبزی از این کار کسب درآمد دارند. این موضوع یک پیشرفت صنعتی در زمینه پرورش حیوانات آبزی از جمله انواع ماهی‎ها و میگوها محسوب می‎شود.

انواعی از ماهی ها در دریاهای کشورمان کم شده اند. بنابراین مراکز پرورش ماهی با پرورش انواع ماهی ها و تکثیر آنها از کم شدنشان جلوگیری می‎کند.

امسال تعداد 30 مزرعه جهت کشت میگو در ایران استفاده می‎شود و گفته شده است که در سال آینده تعداد مزرعه‎ها به 60 عدد خواهد رسید.

با توجه به تعداد مزرعه‎های فراوان در کشور موجب شده است که صادرات میگو به کشورهای خارجی افزایش پیدا کند. در سال 1396، تولید میگو به 32000 تن رسیده است که در سال 1397، 19000 تن میگو به ارزش 100 میلیون تومان به کشورهای خارجی صادر شده است.

در سال 1397، مقدار 13100 تن میگو به 19 کشور صادر شده و درآمد 56700000 دلار کسب شده است.

در واقع 90 درصد میگوهای تولید شده به کشورهای خارجی صادر می‎شود که بیشتر به کشورهای امارات، چین، تایلند، کره، فرانسه، ژاپن و روسیه صادر می‎شود.

خرید و فروش میگوی تازه

خرید و فروش میگوی تازهپرورش میگو دارای هزینه تقریبا بالایی است و احتیاج به حمایت دولت دارد. به همین دلیل خرید میگو به صورت عمده انجام می‎شود.

در مراکز فروش میگو پرورشی، فروش آنها به صورت ریر انجام میشود:

  1. خرده فروشی
    این نوع فروش میگو مستقیما به خریدار نهایی به فروش می‎رسد و خریدار نهایی عزینه را پرداخت می‏‎کند.
  2. عمده فروشی با حجم کم
    این نوع فروش میگو پرورشی فروشگاه های کوچک
    و یا تولید کننده ها و کترینگ های کوچک آنها را خریداری می‎کنند. این نوع دارای قیمتی مناسب که دارای حجم کم است می‎باشد. مراکز با بسته بندی میگو و ارسال آنها به نقاط شهری میگو های مورد نیاز مردم را تامین می‎کنند.
  3. عمده فروشی با حجم بالا
    این نوع فروش میگو پرورشی را کارخانه ها و کترینگ های بزرگ و صادرات میگوی پرورشی خریداری می‎کنند تا از آنها استفاده کنند. این نوع دارای حجم بسیار بالایی است و قیمت آن حداقل قیمت ممکن است.

صادرات میگوی درجه یک به دبی

صادرات میگوی درجه یک به دبیاز آنجایی که طرفداران میگو بسیار بالاست صادرات میگو به دبی نیز انجام شده است اما به گفته پرورش دهنده میگو، میگو صادراتی به دبی بدون تسهیلات بانکی صورت می‎گیرد. در سال‎های اخیر پرورش میگو در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان افزایش پیدا کرده است اما باتوجه به هزینه بالای پرورش میگو کشور ما دچار مشکلاتی شده است.

یک تولید موفق در بازار صادراتی میگو، این است که مردم هرمزگان در طول 40 دقیقه با قایق میگوی درجه یک را به دبی صادر می‎کنند. باوجود آنکه این کار خطرناک است اما مردم هرمزگان با صادر کردن میگو به دبی، درآمد بسیار خوبی را توانسته‎اند کسب ‎کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما