خرید اینترنتی میگو پرورشی تازه

میگو پرورشی با میگو دریایی چه تفاوت هایی دارد؟ از کجا متوجه شویم که میگو تازه است یا کهنه؟ برای خرید اینترنتی انواع میگو باید کدام سایت ها را باید دید؟
میگو از  آبزیانی است که در آب های شور و شیرین یافت می شود. البته این آبزی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و از دم خود برای دفاع در برابر دشمنان استفاده می کند. میگو یک نمونه از آبزیان ارزشمند دریایی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار و از میزان زیادی کلسیم، ید و پروتئین تشکیل شده است. میگو ها را درکل می توان به دو گروه پرورشی و دریایی تقسیم کرد، در ادامه درباره shrimps.ir مطالبی را می بینید.

در مورد میگو پرورشی چه می دانید?

 

امروزه در میهن عزیزمان ایران، به موازات پیشرفت های جهانی و گسترش پرورش گوناگونی از ماهی های سردآبی و گرمابی (و همچنین پرورش ماهی در قفس و در دریا ) به پرورش میگو نیز به خوبی توجه شده است و تاکنون علاوه بر تآمین نیاز های داخلی کشور، توانسته ایم بجای صادرات میگوی دریایی ( که البته مقدار قابل صید آن به صورت طبیعی محدود بوده و مانند گونه پرورشی افزایش پذیر نیست ) مقادیر قابل توجهی نیز صادرات داشته باشیم.
میگو ی پرورشی  ایران ( گونه وانامی ) از رنگ زیتونی، گاهی کم رنگ و گاهی پررنگ برخوردار است، در حالی که میگوهای دریایی آبهای ایران رنگ شان به طور کلی متفاوت بوده و برخی گونه های شاخص آن در حالت بلوغ سایزهای درشت تر و البته قیمت بیشتری نیز دارند.

همچنین پرورش میگوی آب شور در کنار دریا و استخرهای بزرگ قطعه بندی شده ( معمولآ واحدهای حداقل 20 هکتاری که مزرعه یا فارم نامیده می شوند.) قرار دارند که توسط کانال های ویژه ای آب دریا در آن ها پمپاژ و جریان می یابد . و البته یادآوری می شود که تغذیه این میگوها ( که در حال حاضر از گونه وانامی و غیر بومی ایران هستند.) دیگر از آب دریا نبوده و میگوی این فارم ها باید مرتب خوراک داده شوند و آب مزارع و بستر فارم ها و خود آبزی نیز همواره پایش و مراقبت نیاز دارند.

ویژگی های میگو تازه

میگوی تازه از رنگ و بوی طبیعی برخوردار بوده است و بوی آمونیاک به مشام نمی رسد. البته باید بدانید که اگر میگو تازه و سالم باشد، پوستی بسیار محکم و به سختی از گوشت جدا می شود.و برعکس پوست میگوی کهنه یا فاسد به راحتی از گوشت آن جدا شده و حالت لیز و لزجی پیدا می کند.
لکه های سیاه بر روی پای میگو نشان از ماندن زیاد آن ها در آب گرم و یا یخ بوده است و بهتر است ازمصرف این میگو ها خودداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما