انواع میگو خوراکی خلیج فارس

خلیج فارس یکی از دریا های بزرگ ایران محسوب می شود که در آن انواع جلبک دریایی برای لاغری دریایی پرورش داده می شود. مطلب زیر به معرفی انواع میگو خوراکی برای شناخت بیش تر شما پرداخته است.
از جمله برترین و مرغوب ترین محصولاتی که خلیج فارس در پرورش آن دخیل می باشد، میگو نام دارد. این آبزی از دسته سخت پوستان است که دارای پوستی محکم بوده و از انواع مختلفی تشکیل شده است. البته میگو های پرورش داده شده در خلیج فارس بیش از 10 گونه می باشند که در انواع مختلفی یافت می شوند.
از مهم ترین میگو های دریای خلیج فارس که از معروف ترین میگو ها به شمار می رود می توان به شاه میگو اشاره نمود. البته میگو های خلیج فارس از جنس بنائاس می باشند و نمونه ای دیگر از انواع میگو خلیج فارس، یوفایو بوده است و بعد از آن میگو سرتیز یا چکو معرفی می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی و شناخت انواع میگو خوراکی

میگو ببری: یکی از برترین انواع میگو خوراکی که در آب های خلیج فارس با رشد خوبی همراه بوده است، میگو ببری نام دارد. این میگو از میزان زیادی ویتامین B12 و ویتامین D برخوردار بوده و همچنین سرشار از امگا3 و پروتئین می باشد. میزان فسفر در میگو ببری بسیار بیش تر از انواع میگو های دریایی بوده است و البته با قیمت بالایی حدود هر کیلو 55000 تومان در بازار به فروش می رسد.
متوسط سایز میگو ها 30 الی 40 بوده است و این نوع میگو از گوشت سفید و لذیذ برخوردار می باشد و از معروف ترین انواع میگو خلیج فارس محسوب می شود. از خواص میگو ببری می توان به جلوگیری از سرطان ها، ضد فشار خون و ضد آلزایمر اشاره کرد.

میگو موزی: یکی دیگر از انواع میگو های دریایی که البته از معروف ترین جلبک دریایی در ایران خلیج فارس محسوب می شود، میگو موزی نام دارد. این میگو در سفره های ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. البته میگو موزی دارای یک اسکلت بیرونی بوده است که بسیار سخت می باشد و البته گوشت این میگو از طعم بسیار خوبی برخوردار می باشد.

میگو سفید هندی: این میگو از رده سخت پوستان بوده و از جنس پنئوس به شمار می رود و البته از خانواده پنائیده ها محسوب می شود. کل بدن میگو دریایی سفید هندی را پوسته ای سخت پوشانده است و البته غیر قابل انعطاف بوده و دارای کاراپاس دراز می باشد و فشردگی در بدن این میگو احساس می شود. البته این میگو ها در مکان های مختلفی به زندگی می پردازند و هدف از این مهاجرت تولیدمثل بیش تر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما