آشنایی و شناخت املاح و پروتئین میگو

میگو یکی از مرغوب ترین غذا های دریایی است که از املاح و پروتئین زیادی برخوردار می باشد. البته برای شناخت و آشنایی با املاح میگو می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.
میگو از جمله مرغوب ترین و بهترین انواع غذا های دریایی بوده است که از میزان زیادی پروتئین و املاح برخوردار می باشد. البته این آبزی می تواند در آب های شور و شیرین یافت شود و در برابر سموم و آلودگی ها بسیار مقاوم بوده و می تواند از خود دفاع کند. حتی می توان گفت که shrimps.ir آنقدر زیاد است که اگر در یک وعده از روز مصرف شود می تواند تمامی نیاز های بدن را تأمین کند.

پروتئین و املاح موجود در میگو

میگو با روش های مختلفی پخت می شود و می توان گفت که روش های پخت میگو نیز می تواند در میزان آن تأثیرگذار باشد. اگر میگو به صورت بخار پز مصرف شود دارای 19 گرم پروتئین می باشد و اگر میگو به روش سرخ کردنی آماده شده باشد دارای 17 الی 18 گرم پروتئین می باشد. البته پروتئین موجود در میگو ها بیش تر از گوشت بوقلمون، گوسفند می باشد و البته shrimps.ir به صورت سرخ شده و پوشیده شده از نان تنها دارای 12 گرم پروتئین می باشد.
البته میگو دارای ارزش غذایی دیگری نیز می باشد که می توان به کلسترول، اسید های چرب امگا3، کالری، مواد معدنی و انواع ویتامین ها و اسید های آمینه میگو و… اشاره کرد. این آبزی برای بدن بسیار مفید بوده و می تواند نیاز های بدن را تأمین کند.
از جمله املاح ضروری و موردنیاز بدن، فسفر و آهن می باشد که در میگو به وفور یافت می شود و بیش ترین میزان فسفر و آهن را در میگو می توان جستجو کرد. البته به جز دو مورد بالا میگو از املاح دیگری نیز برخوردار می باشد که می توان به انواع ویتامین ها، کلسیم، منزیم، آهن، پتاسیم، سدیم، مس، روی، منگنز و سلنیوم اشاره کرد.

آشنایی با خواص میگو

میگو از جمله آبزیان پرفایده و مغذی برای بدن می باشد که از خواص زیادی برخوردار می باشد که از جمله مهم ترین خواص آن در ادامه آمده است.
ضد فشار خون: میگو به دلیل داشتن اسید های آمینه بسیار زیاد برای درمان بیماری های قلبی و عروقی و همچنین فشار خون بالا مفید باشد.
سرشار از سلنیوم: این نوع ماده در میگو باعث شده است تا از بیماری سرطان روده بزرگ جلوگیری شود و همچنین شما می توانید با خوردن 100 گرم از میگو 64 درصد از مواد موردنیاز بدن خود را تأمین کنید.
ضد آلزایمر: امگا3 زیاد در میگو باعث شده است تا بروز آلزایمر و اختلالات هواس در افراد کاهش یابد و همچنین برای کودکان و ساخوردگان بسیار مفید واقع شده است.
ضد کم خونی: برای جلوگیری از کم خونی و حتی کسانی که به این بیماری دچار شده اند، می توانند روزانه از 100 گرم میگو استفاده کنند تا بیماری کم خونی از آن ها دور شود. البته این آبزی می تواند جایگزین گوشت قرمز شود.
منبع پروتئین و کلسترول خوب: میگو می تواند کلسترول خوب در بدن را افزایش و کلسترول بد را تا حدودی کاهش دهد. این آبزی از چربی کمی برخوردار بوده و بهتر است این محصول را روزانه مصرف کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما