پرورش میگو آب شور در بوشهر

پرورش میگو در بوشهر چگونه می باشد؟ آیا پرورش میگو در بوشهر جزئی از مشاغل پردرآمد محسوب می شود؟ از انواع میگو های آب شور چه می دانید؟
میگو جانوری سخت پوست دریایی می باشد که از نظر ارزش غذایی و اقتصادی در درجه یک قرار گرفته است. این آبزی در آب های شور و شیرین یافت می شود و البته از خواص بسیار بالایی برخوردار می باشد. البته میگو در دریای خلیج فارس و عمان با رشد خوبی همراه است و همچنین در قسمت های از جنوب کشور زندگی می کند.
از خواص میگو می توان به مواردی چون درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان افسردگی، تنظیم کننده فشارخون، سرشار از سلنیوم و مواد معدنی و… اشاره کرد. البته shrimps.ir به میگو آب شور معروف می باشند چرا که در آب های شور زندگی می کنند. میگو در بخش های مختلفی از کشور پرورش داده می شوند و در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی انواع میگو آب شور

  • میگو تایگر
  • میگو کورال راه راه
  • میگو کمل
  • میگو اسکارلت یا پاک کننده
  • میگو همزیست شقایق
  • میگو پاک کننده نعنایی
  • میگو پاک کننده اتیشن

پرورش میگو در بوشهر

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و پرورش دهندگان میگو در کشور ایران، استان بوشهر می باشد ولی متأسفانه به دلیل نبود آب و برق کافی این استان از پرورش میگو در کشور بی بهره مانده است. البته استا بوشهر یکی از زیر ساخت های سایت پرورش میگو در ایران محسوب می شود ولی به دلیل نبود امکانات کافی توانسته است رشد چندانی داشته باشد. البته ناگفته نماند که با این وجود نیز 70 درصد از میگو ایران در همین استان پرورش داده می شود و نبود برق و آب یکی از مشکلات معزلی است که گریبان گیر استان بوشهر شده است.
البته سایت های پرورش میگو در رودشور، حله و دلوار صورت می گیرد چرا که در این سایت ها برق رسانی صورت گرفته است. البته بهتر است بدانید که میگو تولید شده در استان بوشهر به کشور های دیگر صادر می گردد و بیش از 90 درصد از میگو بوشهر به اندازه 12500 تن به کشور های خارجی صادر گردیده است. البته به میزان 2000 تن از shrimps.ir بوشهر در بازار های داخلی به فروش رسید. البته عملیات پرورش میگو در استا بوشهر در اردیبهشت ماه صورت می گیرد و مدیر کل شیلات بیان کرده است که بیش از 5000 هکتار زمین در پرورش میگو سهیم می باشند و به پرورش بچه میگو در سراسر کشور می پردازند. البته به نقل از مدیر شیلات پرورش میگو در بوشهر با وجود امکانات کم رشد بیش تری از سال قبل داشته و به 18000 تن افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما