نشانه میگو تازه و سالم چیست ؟

       چگونه می توان میگو تازه و سالم را از میگو مانده و فاسد تشخیص داد؟ 

نشانه های میگو تازه و سالم چیست ؟
این آبزی سخت پوست  از خواص زیادی برخوردار  است
و می تواند در درمان بیماری ها و همچنین تأمین املاح ضروری بدن نقش داشته  باشد.
بنابر این shrimps.ir از نکته های مهمی است که باید به آن توجه داشت.

        نشانه های میگوی تازه و سالم

     فساد میگو با روش صید: اگر زمان صید میگو طولانی شود ممکن است رسوبات کف آب همراه تور – و آبزیانی که در ته کیسه تور جمع شده اند – به سطح آب آمده و باعث زودتر خراب شدن میگو ها شود.

     بوی میگو: از دیگر خصوصیات میگو تازه و سالم این است که باید بوی طبیعی دریا را داشته باشد
و نه بوی ماندگی و نا .

     رنگ میگو: اگر میگو دارای رنگ کدر و  پریده باشد، میگو فاسد و مانده است، بویژه سیاهی های لکه مانند در قسمت سر و سینه.
بنا بر این میگوهای پرورشی باید رنگ سبز زیتونی کم رنگ یا تیره (گونه وانامی) و اگر دریایی آبهای استان بوشهر باشد، رنگ آن باید صورتی نوار مانند (برای میگوی ببری) بدون لکه سیاه باشد و یا رنگ سفید طبیعی شبیه میگوی سفید
و برای میگوی موزی هرمزگان رنگ موزی صورتی یا (تقریبآ صورتی روشن ) باید دیده شود. میگوی سفید هندی ( که در آبهای شرق هرمزگان از بندر عباس تا بندر جاسک دیده می شود) نیز رنگی شبیه به میگوی سفید دارد .
یاداوری می شود که میگو سفید تنها گونه ایست که در آبهای هر سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان (گاه به صورت صید یکدست و گاه همراه با گونه های دیگر ) در ترکیب تور ترال دیده می شود.

    استحکام پوست میگو: میگو های سالم از پوستی بسیار محکم و چسبیده برخوردار هستند، پس دقت بفرمایید که بافت گوشت آن بعد از مراحل صید تا فروش و هنگام مصرف نیز باید سفت بوده و لزجی نداشته باشد(حالت طبیعی خود را حفظ کرده باشد ) .
در میگو ها اولین نقطه ای که شروع به فاسد شدن می کند، سر میگو است، بنابر این علاوه بر وجود لکه های سیاه در قسمت سر و سینه میگو، جدا شدن و فاصله افتادن بین سر و سینه نیز می تواند آغاز فاسد شدن میگو تلقی شود .
البته یاداوری می شود که وجود چنین نشانه هایی در محصول اگر در مراحل اولیه باشد، نشانه درجه دو بودن است و نه فاسد شدن و در مراحل بعدی است که نمی توان آن را به مصرف انسانی رساند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما