میزان صادرات میگو در سال 99

میگو، گونه ‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آب های جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود. ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان میگو در سطح جهان می باشد که در سال های اخیرا به تولید انبوه آن رسیده و بیش از 75 درصد سهم بازار صادراتی را به خود اختصاص داده است. میزان صادرات میگو در سال 99 با افزایش چشمگیری روبرو شده است که دلیل آن خواص شگفت انگیز این محصول دریایی می باشد. 

میزان صادرات میگو در سال 99

آشنایی با بازار های صادراتی میگو ایران

آشنایی با بازار های صادراتی میگو ایران بازاریابی میگو صادراتی بر روی جامعه هدفی متشکل از خرده فروشی های کوچک و فروشگاه های زنجیره ای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان متمرکز شده است. شرکت صادرات میگو در سراسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز کرده است که هر ساله فروش آنلاین نسبت به فروش سنتی 15 درصد رشد را نشان می دهد.

از بازارهای صادراتی میگو ایران می توان به امارات، کره جنوبی، ویتنام، بحرین، کویت، عراق، قطر، عمان، روسیه، قزاقستان و… اشاره نمود. میگو سرشار از کلسیم، ید، پروتئین، آهن، فسفر، سلنیوم، ویتامین B12، نیاسین است. به همین دلیل کشورهای زیادی تقاضا برای واردات این محصول از بازار ایران را دارند. 

علاوه بر این، هزینه پایین پرورش میگو و قیمت عمده فروشی بسیار مناسب آن در ایران، منجر به جلب توجه بسیاری از شرکت های صادراتی و بازرگانان شده است. 

میزان صادرات میگو سالانه از ایران

میزان صادرات میگو سالانه از ایران میزان صادرات میگو سالانه از ایران به ارزش بالغ بر 120 میلیون دلار است و کشور چین بزرگترین مشتری ما محسوب می شود. امروزه تولید میگو از صفر به حدود 45 هزار تن در سال رسیده در حالی که میزان صید دریایی در طی سال های گذشته همیشه بین 4 تا 8 هزار تن ثابت بوده است. بنابراین تولید میگو صنعتی است که کاملا موفق بوده و توانسته تولید و اشتغال خوبی در کشور ایجاد کند.

بیش از 63 درصد میگوی ایران به جنوب شرق آسیا که خود مهد تولید میگوی پرورشی دنیاست، صادر می شود. این علامت بسیار خوبی برای سیاستمداران کشور است تا بدانند چگونه باید از صنعتی حمایت کنند که توان تکنولوژیک و قدرت رقابت اقتصادی آن به گونه ‌ای است که حتی می ‌تواند به بزرگ ‌ترین کشور های تولید کننده این محصول، کالای خود را صادر کرده و با آنان رقابت کنند.

مقصد بعدی صادرات میگوی ایران، کشورهای عربی حوزه خلیج ‌فارس بوده که نزدیک یک سوم کل صادرات میگو را تشکیل می‌ دهند. تقریبا تمام میگوهای دریایی مصرف داخلی دارند و از میگوی پرورشی نیز حدود 10 هزار تن داخل کشور مصرف می شود و مابقی نیز به سایر کشورهای جهان صادر می ‌گردد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما