فروش میگو پرورشی هرمزگان

بیشتر در کدام شهر های استان هرمزگان میگو پرورش داده می شود؟ در این استان چه نوع میگویی برای پرورش انتخاب شده است؟ خرید و فروش میگو پرورشی بیشتر به چه صورتی انجام می گیرد؟
هرمزگان یکی از استان های جنوبی ایران می باشد که بزرگ ترین و کوچک ترین شهرهای آن به ترتیب بندرعباس و جزیره هرمز هستند. آب و هوای آن بیابانی و نیمه بیابانی می باشد.
این استان به دلیل حجم بالا میگو پرورشی عمده که در آن پرورش داده می شود، از منابع اصلی تامین کننده ی میگوی کشور ایران و حتی دیگر کشورها به حساب می آید.
مراکز پرورش میگو در این استان شهرهای میناب، بندر عباس، جاسک و بندر لنگه می باشند که در میان آن ها میناب 70 درصد میگو پرورشی استان ر ا تامین می کند.
در گذشته، تنها ماهی شیر جنوب در این استان پرورش داده می شد. یکی از مشکلات این گونه ی میگو این بود که فقط در فصل گرم می توانستند آن را پرورش دهند و در فصل سرد به دلیل سرمای زیاد این کار امکان پذیر نبود؛ لذا تصمیم گرفتند که گونه ی دیگری انتخاب کنند.
امروزه تنها میگو وانامی در هرمزگان پرورش داده می شود؛ زیرا نسبت به میگو سفید هندی تحمل و مقاومت بالاتری دارد.
میگو پرورشی در این استان در مراکزی مانند بازار ماهی فروش ها، شیلات و برخی فروشگاه ها به فروش می رسد. همچنین امکان خرید اینترنتی برای کسانی که خارج از هرمزگان زندگی می کنند وجود دارد.

منبع: shrimps.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما