صادرات میگو تولیدی چابهار به اروپا

فرآورده های دریایی همواره از توجه بسیار زیادی برخوردار بوده که عمده دلیل آن داشتن گوشت با کیفیت و همچنین مواد مغذی فراوان موجود در آن ها است که یکی از این فرآورده های دریایی، میگو نام دارد.

ماهی شیر قباد تولیدی چابهار به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد، سبب رونق صادرات میگو به اروپا شده و روز به روز ارقام تقاضا از کشور های خارجی در حال افزایش است.

صادرات میگو تولیدی چابهار به اروپا

عوامل موثر در کیفیت میگو صادراتی

عوامل موثر در کیفیت میگو صادراتی میگو های مرغوب که به آن ها میگو های صادراتی نیز گفته می شود، دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که این کیفیت به عوامل متعددی وابسته است.

یکی از مهم ترین عوامل موثر در کیفیت آن ها، نحوه پرورش میگو است، در واقع روش های متعددی برای پروش میگو ها وجود دارد که بهترین نوع آن روشی است میگو ها به صورت گونه های جدا از هم پرورش می یابد.

دلیل آن این است که به این طریق می تواند از آسیب های مکانیکی که ممکن است در اثر حمله گونه های دیگر اتفاق بیفتد، جلوگیری کرد.

تغذیه از دیگر عوامل کلیدی بوده که حتما باید به نوع غذا و مقدار آن توجه کرد، در صورتی که کمبود غذا وجود داشته باشد، میگو ها به وزن صادراتی نمی رسند.

از طرفی طعم گوشت میگو پاک شده نیز به آن بستگی دارد، به طوری که اگر غذای کافی دریافت نکرده باشد، کیفیت گوشت آن بسیار پایین می آید.

پرورش آن ها با غذا های کمکی و مکمل ها، می تواند کیفیت را بالا ببرد که دلیل آن جذب شدن آسان آن ها توسط بدن میگو و افزایش وزن است.

بهتر است که برای پرورش میگو های صادراتی به جای آنتی بیوتیک ها از پر بیوتیک استفاده شود، دلیل آن این است که پر بیوتیک ها به دلیل فعال بودن می تواند انواع میکرو ارگانیسم های بیماری زا را از میگو ها دور کرده و خسارات را پایین بیاورد.

بزرگترین مرکز صادرات میگو به اروپا

بزرگترین مرکز صادرات میگو به اروپا تولید کننده میگو در کشور، تبدیل به بزرگ ترین مرکز صادرات میگو ایران شده که مهم ترین دلیل آن کیفیت بالای محصولات این تولیدی در چابهار است.

از آن جایی که کشور های اروپایی از مصرف کنندگان بزرگ میگو بوده و از طرفی به دنبال میگو های مرغوب هستند، میزان تقاضا برای واردات از این تولید کننده بزرگ افزایش یافته و به این طریق سبب رونق صنعت صادرات آن در کشور شده است.

برای صادرات آن بهترین میگو ها انتخاب شده و بسته بندی می گردد و سپس یا به شکل منجمد شده به کشور ها وارد می شود و یا آن را از طریق هواپیما ها به کشور های مقصد ارسال می کنند تا فاسد نشوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما