صادرات انواع میگو تازه خلیج فارس

صادرات میگو به کدام کشور ها صورت می گیرد؟ در مورد انواع میگو خلیج فارس چه می دانید؟ میگو تازه را چگونه می توان از میگو کهنه و مانده تشخیص داد؟ برای دریافت جواب سؤالات خود ادامه مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
میگو از آبزیانی سخت پوست بوده است که در آب های شور و شیرین یافت می شود. این آبزی گونه ای از مغذی ترین غذای دریایی به شمار می رود که از میزان زیادی پروتئین، ویتامین و کلسیم برخوردار بوده و می تواند نیاز های بدن را به طور قابل توجهی تأمین کند.
البته این آبزی از مقاوم ترین آبزیان دریایی بوده است که به راحتی می تواند در برابر سمومی که در آب دریا یافت می شود، مقاومت داشته باشد و همچنین این آبزی در انواع مختلفی وجود دارد که می توان به میگو آب شور و آب شیرین اشاره نمود. البته در مطلب زیر به معرفی انواع shrimps.ir یعنی میگو خلیج فارس پرداخته است.

شناخت انواع میگو دریای خلیج فارس

  • میگو ببری سبز
  • میگو سفید هندی
  • میگو موزی
  • میگو سفید
  • میگو خنجری

راه های تشخیص میگو تازه

بوی میگو: میگو تازه از بوی طبیعی و دریا برخوردار می باشد و هر گونه بوی ضخمی و شدید آمونیاک نشان از مانده و فاسد شدن میگو را دارد.
رنگ میگو: یکی دیگر از راه های شناسایی میگو تازه، رنگ میگو می باشد که البته باید بدانید که میگو در رنگ های متنوعی یافت می شوند و بسته به محل پرورش و زندگی این آبزیان رنگ آن ها نیز متفاوت می باشد. رنگ میگو پرورشی که از گونه های میگو سفید هندی به شمار می رود، سبز زیتونی بوده است و گونه های میگو موزی خلیج فارس دارای رنگ صورتی کمرنگ هستند. البته میگو طبیعی بوده و اگر رنگ میگو کدر یا سفید رنگ پریده می باشد، این میگو فاسد شده است.
استحکام پوسته میگو: از دیگر نشانه های shrimps.ir و سالم داشتن پوسته ای سفت بوده است و پوسته این میگو به سختی از بدن آن جدا می شود. بافت میگو از حالت طبیعی برخوردار بوده و رنگ آن بعد از سرخ کردن به نارنجی تبدیل می شود. البته زمانی که میگو شروع به فاسد شدن می کند در ناحیه سر آن تغییر رنگ ایجاد می شود و پوسته میگو به راحتی از آن جدا می گردد.

صادرات میگو خلیج فارس

یکی از مناطق پرورش میگو در کشور ایران دریای خلیج فارس می باشد و بخش های مختلفی از دریا به پرورش میگو می پردازند. در سال 95 حدود 1507 تن از میگو دریایی در استان هرمزگان صید شده است و بخش عمده ای از آن به کشور های دیگر صادر گردیده است.
البته گفته شده است که در سال 94 حدود 18000 تن از shrimps.ir و 8000 تن از میگو دریایی در کشور تولید شده است و نسبت به سال های قبل دارای رکورد خوبی از صادرات بوده است. همچنین در سال 94 حدود 13000 تن از میگو پرورشی از کشور ایران به کشور های خارجی صادر گردید. البته ناگفته نماند حدود 98 درصد از میگو دریایی در کشور ایران مصرف داخلی دارد و ارزش اقتصادی و صادراتی میگو در سال 94، حدود 56 میلیون دلار بوده است.
البته در سال 95 بخش عظیمی حدود 6500 تن از میگو پرورشی استان بوشهر به کشور هایی چون روسیه، آسیای جنوب شرقی، حوزه خلیج فارس، مصر، لبنان و مکزیک صادر شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما