تجارت میگو پرورشی سالم شمال

امروزه با توجه به نیاز های  روز افزون مردم و همچنین درخواست بیشتر کشور های دیگر تجارت میگو پرورشی در شمال هم رواج یافته است.
در مورد shrimps.ir می توان گفت که میگوی ایران به کشور های روسیه، چین، امارات، کره جنوبی، ویتنام و… صادر می شود.
این آبزی از جمله مقوی ترین سخت پوستانی است که از خواص زیادی برخوردار و در بازار جهانی نیز از پرفروش ترین محصولات دریایی به شمار می رود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

میگوی پرورشی در شمال

میگو ها به صورت پاک شده و پاک نشده در بازار به فروش می رسد و اگر میگو را به صورت پاک نشده در بازار خریداری کردید علاوه بر کندن سر و پوست آن رگ کمر آن را که در اصل روده میگوست بگیرید.
میگو های پرورشی  شمال نیز مانند همان گونه وانامی جنوب به رنگ سبز زیتونی( روشن یا تیره ) هست و چون برای پرورش آن از آب دریا بهره می گیرند خواص این آبزی نیز مشابه با میگو دریایی است . این محصول در حال حاضر صرفآ در  سواحل منطقه گمیشان پرورش داده می شود. پیش بینی می شود در سال جاری (1397) تولید این محصول  رشد بیشتری یافته و به بیش از 2000 تن برسد .

تشخیص میگو سالم

برای تشخیص میگو سالم باید مواردی را در نظر گرفت. از جمله مواردی که در تشخیص میگو سالم نقش دارند می توان به بو، رنگ، استحکام پوسته در سر و بدن و… اشاره کرد. بوی میگو باید طبیعی و همچون بوی دریا باشد ولی اگر بوی آن ضخم و تند بود میگو فاسد شده است.
رنگ میگو ها یکی از نشانه های سالم یا فاسد بودن آن ها است. اگر میگو یکی از رنگ های سفید غیر پریده( سفید و سفید هندی)، سبز زیتونی ( تیره یا روشن، وانامی و پرورشی )، موزی صورتی( میگوی موزی هرمزگان)، صورتی روشن ( و یا حتی پر رنگ نوار دار برای میگوی ببری بوشهر) و یا حتا سیاه ( در مورد میگوی سیاه ببری در آب های جاسک ) – و البته حالت طبیعی و تا حدی براق – را داشته باشد، shrimps.ir است و برعکس اگر میگو دارای رنگ کدر و یا به صورت رنگ پریده باشد، فاسد است
از دیگر عواملی که در تشخیص میگو سالم نقش دارد، استحکام پوسته آن است. پوسته میگو باید سفت و سخت باشد و جداسازی از گوشت آن آسان نیست. البته در هنگام پخت رنگ میگو باید نارنجی شود و این نشانه در میگو های تازه قابل مشاهده است. اولین جایی که در میگو های فاسد زودتر از بقیه واکنش نشان می دهد، ناحیه سر میگو است و در این صورت سر به راحتی جدا شده و رنگ آن نیز تغییر می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما