ارزش غذایی میگو آب شور خلیج فارس

در مورد انواع ماهی آب شور چه می دانید؟ بیش ترین میگو های خوراکی در قسمت خلیج فارس رشد می کنند یا قسمت های شمالی کشور؟ از ارزش غذایی میگو چه می دانید؟
میگو از جمله سخت پوستانی است که در آب های شور و شیرین یافت می شود و این آبزی دارای ارزش غذایی بالایی بوده است که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.

معرفی انواع میگو آب شور

میگو کورال راه راه: این آبزی از shrimps.ir بوده که دارای رنگ قرمز می باشد. البته مکمل این میگو، کلسیم، منزیم، عناصر کمیاب و… می باشد. این میگو در کارائیب، اندونزی، سوماترا یافت می شود و نسبت به دیگر انواع میگو های آب شور دارای قدرت بیش تری می باشد. میگو کورال راه راه به میگو دست دراز نیز گفته می شود و البته یدی که در این میگو وجود دارد برای پوست انداختن آن می باشد. میگو کورال راه راه از لاشه ها برای تغذیه استفاده می کند و همچنین بهترین غذا برای این آبزی گرانول و میگو های منجمد شده می باشد.

میگو تایگر: یکی دیگر از انواع میگو آب شور که در دمای 72 الی 78 درجه فارنهایت رشد می کند، می توان به میگو تایگر اشاره کرد. سطح نگهداری این میگو راحت و آسان بوده است و رنگ های این آبزی قرمز و سفید می باشد. در مورد شوری آب میگو تایگر بیان شده است که باید در شوری آب 1.023 الی 1.025 زندگی کند. خلق و خوی میگو تایگر آرام و صلح طلب می باشد و از آبزیان آرام به شمار می رود.

در مورد میگو خلیج فارس چه می دانید

یکی از آبزیان با ارزش دریای خلیج فارس و عمان که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد، می توان به میگو اشاره کرد. البته میگو ها در دریای فارس تا 15 سانتی متر رشد می کنند و این میگو ها از نوع پنائاس می باشند. میگو های خلیج فارس دارای بدنی کشیده بوده و از هر دو طرف فشردگی خاصی در آن ها دیده می شود.  بدن میگو دارای سه قسمت سر سینه و شکم  است.
البته در دریای خلیج فارس طبق تحقیقات به عمل آمده بیش از 10 نوع میگو یافت می شود که از معروف ترین آن ها می توان به میگوی ببری بوشهر اشاره کرد.

ارزش غذایی میگو خلیج فارس

میگو ها یکی از لذیذترین انواع خوراک های دریایی به شمار می روند که در هر 100گرم از میگو حدود 77 میلی گرم آب، 99 کالری انرژی، 1.18 گرم پروتئین، 8 گرم چربی، 163 میلی گرم کلسترول و 91 میلی گرم قند یافت می شود. البته می توان گفت که این آبزی دارای پروتئین زیادی بوده است و البته کیفیت آن بسیار بیش تر از دیگر انواع آبزی می باشد. اسید آمینه های موجود در این آبزی باعث شده است تا در برابر بیماری ها مقاوم باشد و آن ها را در کوتاهترین زمان ممکن درمان می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما