صادرات میگو دریایی ایران به روسیه

حجم صادرات میگو دریایی از کشور ایران به روسیه چقدر بوده است؟ میگو دریایی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
میگو گونه ای از برترین سخت پوستان آبزی بوده است که در آب های شور و شیرین یافت می شود و با توجه به محل زندگی در انواع مختلفی وجود دارند. میگو ها از آبزیان قوی و مقاوم می باشند و در برابر سمومی که وارد آب می شود، بسیار قوی هستند و در مقایسه با ماهی از ارزش غذایی بیش تری برخوردار است.
میگو ها در ایران و در دریای خلیج فارس و عمان زیست می کنند و البته از آبزیان کفزی به شمار می روند. این آبزی بیش تر در مناطق کم عمق دریا دیده شده است. البته در سواحل جنوبی کشور ایران همچون خلیج فارس و دریای عمان 6 گونه از shrimps.irی خوراکی زندگی می کنند و این میگو ها توسط لنج و کشتی صید و ساحل آوری می شود.
البته میگو ها در انواع مختلفی وجود دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی انواع میگو دریایی

  • میگو سفید
  • میگو صورتی
  • میگو موزی
  • میگو ببری
  • میگو سفید هندی
  • میگو سرتیز

البته میگو ها همانطور که می دانید به دو صورت دریایی و پرورشی یافت می شوند که از برترین آن ها می توان به نوع دریایی اشاره کرد و از قیمت بیش تری نیز برخوردار بوده است.

البته میگو دریایی از رنگ صورتی و سفید برخوردار می باشد ولی shrimps.ir دارای رنگ سبز زیتونی هستند.

صادرات میگو از ایران به روسیه

بر اساس اعلام فعالان میگوی پرورشی در سال 1395 حدود 20000 تن میگو از گونه وانامی در سال 95 در مزارع و سواحل ایران تولید شده که حدود 14000 تن آن به کشور هایی چون روسیه صادر شده است.
همچنین در سال 94 حدود 17000 تن از همین گونه میگو تولید شده بود.
و برابر پیش بینی ها در سال 96 حدود 25000 تن از میگو در کشور تولید خواهد شد. در مورد ارزش دلاری صادرات میگوی پرورشی، 40.5 میلیون دلار در سال 95 اعلام شده است. کشور روسیه یکی از بزرگترین کشور های واردکننده میگو از ایران محسوب می شود و رتبه اول را در واردات میگو به خود اختصاص داده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما