قیمت فروش میگو جامبو

قیمت میگو جامبو

میگو جامبو از میگوهای درشت جثه محسوب می شود که از آن غذایی گوناگون تهیه می کنند. قیمت فروش میگو در بازار کشور چقدر است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

میگو جامبو از نظر جثه از دیگر سایزهای میگو دریایی بزرگتر بوده و برای تهیه غذاهایی چون میگو سوخاری، کوکتل میگو، شنیتسل میگو استفاده میشود.

البته گفته می شود قیمت این سایز یعنی میگو جامبو از سایزهای گونه کوچکتر از خود قیمت آن به مراتب بیشتر می‌شود به نحوی که مصرف کننده های سطوح متوسط و پایین توان خرید آن را ندارند چون از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد.

میگو جامبو به علت بزرگ بودن آن شاه میگو نیز گفته می شود. و این در حالیست که درعین حال واژه شاه میگو گاهی برای لابستر چابهار نیز به کار می رود.

این اصطلاح معمولآ برای بزرگترین سایز میگو و در برخی کشورهای همجوار و بعضی مناطق جنوبی کشور خودمان به کار می رود.

البته سایزهای مختلف هر گونه از تن ماهی درج مزه و خاصیت یکسانی دارند اما عملآ و در بازارهای داخلی و همچنین خارج از ایران قیمت هر گونه از این محصول ارزشمند سایز به سایز تفاوت دارد.

این نکته یادآوری می شود که سایزبندی میگو در حالت با سر آن براساس تعداد در هر کیلوگرم بیان می شود. و د رحالت بدون سر تعداد در هر پوند معیار سایزبندی جهانی قرار می گیرد.

مثلا برای میگو بدون سر از سایز 25/21 به بالا (درسه سایز) جامبو نامیده می شود و به طور دقیق تر و در ترجمه فارسی آن  می توان آن را جامبو، جامبو بزرگ و جامبو خیلی بزرگ ترجمه کرد. بنابراین هرچه تعداد میگو در یک کیلوگرم کمتر میشود میگو درشت تر و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.وبالعکس میگوهای با سایز ریزتر را با اعداد بزرگتر می توان سایزبندی کرد که در نمونه های پرورشی و گونه های دریایی کوچکتر سایزهای 100/81 و یا کوچکتر مانند 150UP نیز ممکن است به کار رود.

میگو جامبو

قیمت میگو جامبو در بازار

در سال 1397 میانگین قیمت عمده فروشی تن ماهی سبحان و  میگوی دریایی ( صیدگاه اصلی آبهای استان بوشهر ) از گونه ببری بین 40 تا 45000 تومان و گونه موزی ( که در آبهای هرمزگان صید می شود) حدود 23000 تومان محاسبه شده است – معمولآ قیمت سایزهای جامبو هر کدام از گونه های ببری و موزی در حدود دوبرابرقیمت میانگین های آن در طول فصل است. –

و قیمت گونه سفید( در آب های خوزستان، بوشهر و هرمزگان صید می شود ) نیز بین 14 تا 20 هزار تومان برآورد شده است و گونه های ریزتر وحشی با نرخ های پایین تری روانه بازارهای مناطق جنوبی و دیگر شهرهای کشور شده است. و این در حالیست که در همان زمان قیمت های میگوی وانامی پرورشی بسته به سایز بین 3.5 تا 6 دلار راهی بازارهای صادراتی شده است.

و البته اگر بخواهیم مقایسه های دقیق تر انجام دهیم می بایست علاوه بر در نظر گرفتن نرخ تبدیل دلار به ریال، مقایسه در شرایط برابر صورت گیرد یعنی مقایسه باید بین سایزهای یکسان و بسته بندی و فراوری مشابه در نظر گرفته شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما