خواص تغذیه ای میگو دریایی برای زنان باردار

بهترین و باارزش ترین میگو ایرانی متعلق به کدام منطقه بوده است؟ از خواص تغذیه ای میگو چه می دانید؟ آیا مصرف میگو برای زنان باردار مفید می باشد و چه تأثیراتی در بدن آن ها دارد؟
میگو از دسته غذا های دریایی بوده است که البته ارزش غذایی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشد. میگو ها از نمونه سخت پوستانی هستند که بیش تر در مناطق جنوبی کشور از جمله خلیج فارس رشد می کنند. البته میگو های خلیج فارس بسیار مرغوب و لذیذ می باشند و همچنین از برترین آن ها می توان به پنائاس اشاره کرد و از طولی برابر با 7 الی 15 سانتی متر برخوردار می باشد.
البته گفته شده است که بیش از 10 نوع میگو در خلیج فارس وجود دارد که معروف ترین آن ها شاه میگو بوده است و همچنین وزن این میگو از یک کیلو تا 20 کیلوگرم می باشد. البته در کشور ایران بالغ بر 200 هزار عدد میگو صید می شود و البته از کمیاب ترین میگو های ایرانی shrimps.ir نام دارد و بعد از آن معروف ترین میگو با نام یوفایو معرفی شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ارزش غذایی میگو

میگو ها دارای ارزش غذایی بالایی می باشند و البته از میزان پروتئین زیادی برخوردار بوده و در گوشت آن ها میزان زیادی فسفر و کلسیم یافت می شود. میزان اسید آمینه در میگو ها بسیار بیش تر از آبزیان دیگر بوده است و shrimps.ir، میگو دریایی است چرا که از خواص بیش تر و طعم لذیذتری برخوردار می باشد.
البته میگو ها دارای فسفر و آهن زیاد می باشند و در درمان بسیاری از بیماری ها مفید و مؤثر واقع می شوند. میگو ها از جثه ای کوچک برخوردار هستند ولی میزان خواص آن ها بیش از هر آبزی دیگری بوده است. میزان ید، کلسیم و فسفر در میگو باعث شده است تا در برابر بیماری های قلبی و عروقی مقاوم باشد و همچنین در برابر افسردگی از خود مقاومت نشان می دهد.

فواید میگو در دوران بارداری

همانطور که در مطلب بالا گفته شد انواع میگو دارای میزان زیادی آهن و فسفر هستند و به همین دلیل برای رشد و کودکان و سلامت زنان باردار بسیار مفید بوده است. البته این آبزیان از جیوه بسیار کمی برخوردار هستند و به همین دلیل است که خوردن آن در دوران بارداری مضر نیست بلکه بسیار مفید نیز می باشد.
البته میگو ها دارای میزان زیادی سلنیوم و آنتی اکسیدان می باشند و برای پیشگیری از بیماری های سرطانی مفید هستند. البته میزان ویتامین B12 در این آبزی بسیار بالا بوده است و می تواند نیاز های بدن را تأمین کند. البته گفته شده است مادرانی که در دوران بارداری خود از میگو استفاده کرده اند دارای کودکانی باهوش می باشند و همچنین اسید های چرب غیر اشباع موجود در میگو باعث می شود تا ضد التهاب بوده و از بیماری های برونشیت جلوگیری می کند.
همچنین مصرف میگو در دوران بارداری باعث می شود تا مادران دچار کم خونی نشوند و همچنین این آبزی دارای پروتئین زیادی بوده است و در رشد جنین بسیار اثربخش است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما